کانال Corinth در یونان، یک مسیر منحصر بفرد عبور کشتی است که بین دو دریاچه Aegean و Ionian قرار گرفته است.
ایده ساخت کانال به دوران قدیم برمی گردد . اسکندر ، جولیوس سزار و کالیگولا (امپراطور روم) هر کدام بدنبال کندن این کانال بودند.حتی نرو این کار را در سال 67 میلادی آغاز کرد.
اماعملیات اصلی حفر کانال، در اواخر قرن 19 توسط مهندسان فرانسوی تحت قرارداد دولت وقت یونان انجام شد.
این کانال به طول 6.3 کیلومتر و عرض 21 تا 25 متر، از جاذبه های توریستی یونان است.
عمق آب در داخل کانال، حدود 8 متر و ارتفاع سطح آب تا بالاترین نقطه دیواره های کناری، 90 متر است.
اين كشتي باربري سال گذشته با حمل سكوي نفتي 60 هزار تني Thunder Horse از كره جنوبي تا خليج مكزيك، ركورد جديدي را به نام خود ثبت كرد و قرار است در ادامه ركوردشكني هاي خود يك ناو عظيم هواپيمابر را از اسپانيا تا استراليا حمل كند.
ایسنا: براي حمل يك سكوي عظيم نفتي يا انتقال زيردرياييهاي بزرگ، كشتي باربري با قابليت حمل 75 هزار تن بار مورد نياز است!
كشتي Blue Marlin بزرگترين كشتي باربري در نوع خود محسوبميشود كه قادر به حمل كشتي، زيردريايي و حتي سكوهاي عظيم نفتي است.
كشتيباربري Blue Marlin در سال 1999 ميلادي به بهره برداري رسيد. طول كشتي 217متر و ارتفاع بدنه 42 متر است؛ طول عرشه نيز به اندازه دو زمين فوتبال استو حداكثر سرعت كشتي با بهره مندي از يك موتور ديزلي با قدرت 17 هزار اسببخار در حدود 13 گره دريايي است.
اينكشتي باربري سال گذشته با حمل سكوي نفتي 60 هزار تني Thunder Horse ازكره جنوبي تا خليج مكزيك، ركورد جديدي را به نام خود ثبت كرد و قرار است درادامه ركورد شكني هاي خود يك ناو عظيم هواپيمابر را از اسپانيا تااستراليا حمل كند.
اگرچه كشتي باربري Blue Marlin در حال حاضربزرگترين نمونه در نوع خود محسوب مي شود، اما محققان كره اي نمونه مشابهيرا در دست ساخت دارند و آن كشتي باربري Dockwise Vanguard با هزينه اي بالغبر 373 ميليون دلار است كه تا پايان سال جاري ميلادي آماده ميشود و قادراست تا 110 هزار تن بار را حمل كند.
حمل سكوي نفتي يك ميليارد دلاري توسط كشتي باربري Blue Marlin
صفحه قبل 1 صفحه بعد