س از مدت ها حدس و گمان و شایعات گوناگون، بالاخره کارخانه اتومبیل سازی شورلت از محصول ۲۰۱۴ خود با نام Corvette C7 و نام مستعار Stingray رونمایی کرد. همان طور که انتظار می رفت، در این نسل طراحی داخلی و بیرونی به طور کامل مورد بازبینی قرار گرفته است. اما شورلت همچنان به همان طراحی صاف و یکدست خود که شامل بینی کشیده و دم کوتاه است، وفادار مانده.
هنگامی که مسابقات استقامتی کسالت آور Rolex 24 امسال از ۲۶ ژانویه در پیست بین المللی Daytona آغاز شود، تماشاچیان سه خودرو مسابقه ای Mazda6 را در پیست خواهند دید که از سوخت تجدید پذیر غیرمعمولی استفاده می کنند. یک سوخت فوق العاده پاک که از چربی های حیوانی از قبیل پیه گاو، چربی خوک و چربی مرغ ساخته شده است.
البته قبل از اینکه به سراغ انجمن های حمایت از حیوانات بروید، باید بدانید که این چربی ها از ضایعات کارخانه های فراوری محصولات دامی تهیه می شوند. مزدا تاریخ طولانی در استفاده از ابداعات جدید در ماشین های مسابقه ای دارد و سعی می کند که تکنولوژی های جدید را آزمایش کند.
جان دونان، مدیر بخش ماشین های اسپورت شرکت می گوید: «ما از ماشین های مسابقه به عنوان یک موقعیت و فرصت برای تحقیق و توسعه استفاده می کنیم.» برای مثال از طریق شرکت در مسابقات اتومبیل رانی بود که مزدا ایراد جعبه دنده MX-5 Miata را کشف کرد. و به همین شیوه بود که ایراد ball joint در مدل RX-8 را شناسایی کردند. و هر دو این ایرادات قبل از ورود ماشین به بازار، توسط مهندسان ژاپنی اصلاح شدند.
مسابقات این دوره Rolex 24 به دو دلیل اهمیت فراوانی برای مزدا دارند. اول اینکه آنها می توانند تست های پایداری موتورهای جدید SKYACTIV-D ویژه سوخت پاک را به چالش بکشند که قرار است سال جاری در مدل های سدان عرضه شوند. و دیگر اینکه موقعیت خوبی است تا سوخت مصنوعی تجدیدپذیرشان را بیازمایند. این سوخت محصولی از کمپانی تازه تاسیس Dynamic Fuels است که در همکاری ۵۰-۵۰ مزدا با یک شرکت فرآوری محصولات دامی تاسیس گردیده.
پالایشگاه ۱۵۰ میلیون دلاری Dynamic از اکتبر ۲۰۱۰ تاسیس شده و می تواند روزانه ۶۸۰ هزار کیلوگرم مواد بازیافتی حیوانی را استفاده کند. نتیجه فعالیت این کارخانه هم تولید ۲۸۴ میلیون لیتر سوخت در سال است. سال ۲۰۱۱ نیروی دریایی قراردادی برای تامین سوخت قایق ها و کشتی های تندرو جدید خود با این شرکت منعقد کرد. اکنون هم مزدا به عنوان اولین کارخانه ماشین سازی قصد دارد از این سوخت بهره ببرد.
شاید مدتها است که در نظر بسیاری از ما چهره خودروهای تولید داخل با سلیقه، و اتومبیل های خارجی با جیب مان سر سازگاری ندارند. و همواره در انتظار اتفاقی در عرصه طراحی این موجودات چهار چرخ دوست داشتنی هستیم. اما با مراسم دیروز، این امید در دل مشتاقان و طراحان زنده شد تا در آینده شاهد تحولی در این عرصه، آن هم به دست طراحان ایرانی باشیم.
حالا گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در کنار هم تیمی را تشکیل داده اند تا به سرپرستی آقای ایمان مقصودی تفکرات و نوع نگاه شان را در این کانسپت، به نمایش عموم بگذارند. اگر شما هم مشتاق دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در خصوص این مار خفته هستید، در ادامه مطلب همراه نارنجی باشید.
مراسم
در شهر کلگری از استان آلبرتا کانادا از فناوری بلوتوث برای مانیتور کردن شرایط ترافیک و اطلاع رسانی زنده به راننده در رابطه با حجم ترافیک استفاده میشود. در این فناوری کد شناسایی خاصی که در تمام ابزارهای مجهز به بلوتوث مانند تلفن هوشمند، تبلت، هدنز فری و غیره وجود دارد، تشخیص داده شده و براساس آن اطلاعات مربوط به ترافیک گردآوری میشوند.
در بزرگراهها و معابر اصلی، استیشنهایی تعبیه شدهاند که براساس تلفن هوشمند و دیگر ابزارهای مجهز به بلوتوث، تعداد خودروهای موجود در بزرگراه محاسبه میشوند. سپس این اطلاعات به مرکز تجزیه و تحلیل ترافیک ارسال شده و براساس اطلاعات جمع آوری شده، برروی تابلوهای جادهای میزان ترافیک و مدت زمان تاخیر برای رسیدن به مقصد نمایش داده میشوند و در صورت نیاز مسیرهای کم ترافیک جایگزین پیشنهاد داده میشوند.
این سیستم در سال 2010 به صورت آزمایشی در شهر کلگری راه اندازی شد و پس از تکمیل مراحل اطمینال بخشی، حالا این سیستم نهایی شده و مورد استفاده قرار گرفته است. در نسخه نهایی این سیستم که در حال حاضر نیز فعال است، ابزارهای بلوتوث مردم پیاده رو، جدا شده و آنها به عنوان خودرو تشخیص داده نمیشوند.
قانون- نمایشگاه بینالمللی خودروی آمریکای شمالی ۲۰۱۳ این روزها در قلب صنعت خودروسازی آمریکا یعنی شهر دیترویت برپا است.نمایشگاه خودروی دیترویت یکی از معتبرترین نمایشگاههای خودرو در دنیا و در عین حال یکی از بزرگترین نمایشگاههای منطقه آمریکای شمالی است.
به گزارش بهارنیوز، این نمایشگاه نخستین بار در سال ۱۹۰۷ در شهر دیترویت برپا شد و به جز سالهای ۱۹۴۳ تا ۱۹۵۲ این نمایشگاه سالانه برگزار شده است و از آن جهت اهمیت دارد که در قلب صنعت خودروسازی آمریکا یعنی شهر دیترویت و در کنار دفاتر مرکزی سه غول خودروسازی این کشور جنرال موتورز، فورد و کرایسلر قرار گرفته است. طبق اعلام برگزارکنندگان نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ قرار است در نمایشگاه امسال از ۶۰ خودروی جدید سواری، وانت، مفهومی و دودیفرانسیلی رونمایی شود. نمایشگاه امسال خودروی دیترویت تا روز ۲۷ ژانویه برپا خواهد بود.
طولانی ترین صف ترافیک در جهان در چین، طول آن 260 کیلومتر به ثبت رسیده است
ژو 2008 قبلا بعنوان یک خودروی مفهومی در نمایشگاه پاریس رونمایی شده بود. پژو 2008 مفهومی با یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر و توان 110 اسب بخار معرفی شد. موتوری که در میان تولیدات فعلی پژو به چشم نمی خورد. بنابرای می توان انتظار داشت که موتورهای دیگری درون این خودرو انجام وظیفه کنند.
اگــــه یـه روز رفتی یــه جــــای دنیــــا
واسه خـودت ماشین خریدی اونجــــــا
یه چی بخر شبیه پیکـــــان بــــــــاشه
صندلیاش مدل جـــــوانـــــان بــــــاشه
وقتی کـــه پشت فـرمونش نشستـی
خواستی بفهمن کـه کجایی هستـی
اوّل کــــــــــار واســــــــه جـــلو پنجـره
یــــــه نعل اسب عــــالی یـــــادت نـره
این بار در چین، قطارهای سریع السیر یک مرحله برجسته دیگر را پشت سر می گذارند. خط سریع السیر پکن-گوانگجو با طول 2300 کیلومتر، با افتتاح خود بدل به بلندترین مسیر قطار پر سرعت دنیا و باعث کاهش زمان سفر بین این دو شهر سرمایه داری و تولیدی از 22 به 8 ساعت، و صرفه جویی زیادی برای مسافران می شود.
این قطار که با میانگین سرعت 300 کیلومتر در ساعت حرکت می کند، در 4 ایستگاه بین راهی هم توقف دارد و افتتاح آن، شبکه خطوط ریلی پر سرعت این کشور را گسترش می دهد. شبکه ای که از سال 2007 شروع به کار کرد و در حال حاضر 9300 کیلومتر طول خطوط ریل گذاری شده آن است. طرح توسعه آن شامل رسیدن به پوشش 50 هزار کیلومتری تا سال 2020 است.
البته این پیشرفت ها بدون نگرانی نیز حاصل نشده. از سال 2008، امنیت مسافران در قطارهای پر سرعت جزو دغدغه های اصلی بود و در سال 2011 نیز حادثه قطار جان 40 نفر را گرفت.
زمان بندی حرکت قطارهای سریع السیر با جشن سال نوی چینی هماهنگ است که تا یک ماه دیگر از راه می رسد و صدها میلیون نفر از مردم چین به خانه های اجدادی خودشان می روند، چیزی که از آن به "بزرگترین مهاجرت سالانه دنیا" یاد می شود و قطار های سریع السیر نقش پر رنگی در آن خواهند داشت.
طرح پیشنهادی فوق العاده منطقه حمل و نقل و پارک باستانی ینی کاپی که توسط گروه MVRDV و About blank در استانبول و در جایی که محل تقاطع نقل و انتقال های متنوع و مختلف انسانی است انجام شده و نشان می دهد که امکان ترکیب منحصر بفرد یک میراث تاریخی شایان توجه و یک نقطه جابجایی معاصر و هوشمند وجود دارد.اگر یک شهر بین المللی (جهان وطن1) به عنوان محلی که جریان های مختلفی از مردم ، دانش ها، تکنولوژی ها، فرهنگ ها، ایدوئولوژی ها، سرمایه ها و کالاهای متنوع با هم در یک نقطه جمع شده و تعامل دارند، تعریف گردد ؛ در این صورت استابول این وظیفه را برای چندین نوع ارسال انجام داده است.
استانبول یک نقطه اتصالی جهانی است که نه تنهاکشورهای مختلف را به هم وصل می کند، بلکه فراتر از آن تمدن های مختلف و اخیرا نیز اشکال جدیدی از مدرنیته را به هم وصل میکند.
ا به حال خبر های زیادی درباره ماشین های الکتریکی، موتورسیکلت الکتریکی و حتی هواپیمای الکتریکی در نارنجی خوانده اید. اما کارخانه اتومبیل سازی Audi با ابداع جدید خود، فلسفه وجودی دوچرخه را زیر سوال برده است! این شرکت طی هفته جاری در اتریش، دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته خود را رونمایی خواهد کرد.
این دوچرخه الکتریکی تنها 10.8 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از پلیمر فیبر کربن تقویت شده و فشرده است. بدنه به گونه ای طراحی شده که تا حد امکان مرکز ثقل دوچرخه پایین باشد. این کار باعث می شود که کنترل و حرکت دوچرخه آسان تر شده و مانورهای آن چالاک تر شوند. چرخ های ۲۶ اینچی این دوچرخه برقی از همان جنس فیبر کربن تقویت شده فشرده است که در بدنه استفاده شده. این چرخ ها با استفاده از تکنولوژی ابداعی Audi ultra blade ساخته شده اند. در این شیوه از پره چرخ پهن و عریضی استفاده می شود که انتقال قدرت از پدال را به بهترین شکل بهینه می کند.
موتور الکتریکی این دوچرخه 2.3 کیلووات قدرت داشته و گشتاوری برابر ۲۷۴ کیلوگرم-متر را بر چرخ عقب این دوچرخه وارد می کند. این موتور الکتریکی از یک باتری لیتیوم-یون بهره می برد که ظرف 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود. همچنین در مسافت های طولانی، امکان تعویض راحت باتری خالی با باتری پر را دارید.
دوچرخه سوار هنگام استفاده از Wörthersee می تواند ۵ حالت مختلف سواری را انتخاب کند که این کار از طریق صفحه لمسی دوچرخه آئودی انجام می شود. در حالت Pure تمام نیروی حرکتی دوچرخه از پاهای دوچرخه سوار تامین می گردد. در حالت Pedelec موتور الکتریکی دوچرخه به یاری پاهای شما آمده و با سرعتی بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت، شما را در مسیر ۵۰ تا ۷۰ کیلومتری همراهی می کند. اگر حالت eGrip را انتخاب کنید، تنها نیروی جلوبرنده Wörthersee آئودی، موتور الکتریکی آن خواهد بود و حداکثر سرعت آن به ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در این حالت دوچرخه سوار می تواند میزان نیروی مصرف شده را کنترل کرده و با استفاده از کامپیوتر دوچرخه آن را به شکل دلخواه بهینه کند.
این سیستم کنترل الکترونیکی همچنین به دوچرخه سوار امکان انجام حرکات نمایشی با چرخ ها و کارهایی حرکت روی چرخ جلو یا عقب را می دهد. تمامی این تنظیمات با صفحه لمسی دوچرخه و یا از طریق اپلیکیشن اسمارت فون آن قابل انجام هستند.
در حالت Power Wheelie زاویه چرخ ها برای افرادی که مهارت کمی در دوچرخه سواری دارند، قابل تنظیم است. و حالت Balanced Wheelie هم ویژه مسابقات است. در این حالت سیستم کنترل الکترونیکی دوچرخه نقش کنترل تعادل و بالانس سوار را بر عهده دارد. در این حالت سیستم کنترل از موتور الکتریکی برای جبران حرکات دوچرخه سوار به جلو و عقب استفاده می کند. و در نهایت حالت Training برای فعالیت های تمرینی دوچرخه سوار به کار می رود. چه اینکه تازه شروع به تمرین حرکات ورزشی کرده باشد یا اینکه به دنبال بهبود این حرکات باشد.
در ادامه مطلب می توانید عکس های بیشتری از این دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته را ببینید.
همه ما می دانیم که در دنیای امروز با وجود ارتباطات گسترده، کمتر واقعیتی هست که بتوان آن را برای مدت زیادی پنهان ساخت و این شاید برای شرکت های بزرگ، دردسری بزرگ را رقم زده. فارغ از حیطه فعالیت یک شرکت می توان زودتر از معرفی رسمی محصول، عکس ها و شایعات آن را در اینترنت پیدا کرد.
احتمالا مرسدس بنز و کلاس E هم برای شما آن قدر جذاب هستند که طی چند روز گذشته و هنوز سال 2012 تمام نشده، شاهد عکس های درز کرده مدل 2014 آن در سایتها و خبرگزاریها بوده اید. اما حالا با عکسهای بیشتر و البته به صورت رسمی مواجه هستیم و می توان باور کرد که تغییراتی که پیش از این در دو-سه تصویر دیده بودیم واقعا به دست طراحان مرسدس ایجاد شده است.
در ادامه مطلب همراه شما هستیم تا با تصاویر بیشتر در خصوص مدلی بدانیم، که قدمتی بیش از عمر بعضی از شرکتهای مشهور خودروسازی دارد. همراه نارنجی باشید.
ک زوج سالخورده چینی ساکن در شهر "ونلینگ " واقع در استان "ژجیانگ" از امضاء توافقنامهای مبنی بر اجازه تخریب منزلشان امتناع کردند. آنان خطاب به تلویزیون محلی گفتند که مبلغ پیشنهادی دولت برای ساخت مسکن جدید کافی نیست.
منزل این زوج، تنها ساختمانی است که در مسیر جادهای قرار گرفته که از روستای آنان میگذرد. در پی مقاومت آنان در مقابل امضاء توافقنامه، مقامات دولتی این استان ناچار شدند که مسیر این بزرگراه را از اطراف این ساختمان منحرف کنند.
ر این میان مناسبترین ماده ای كه برای روسازی راه به كار میرود، آسفالت است. زیرا از مواد دیگری ارزانتر است، در برابر تغییرات شرایط جوی پایدار میباشد، خاصیت ارتجاعی دارد، به فراوانی و در همه جا در دسترس است و میتوان آن را (با اصلاحات لازم) در هر آب و هوایی به كار برد.
تا چندین دهه قبل آسفالت به صورت معمول خود (مخلوطی از قیر و سنگدانه) به كار میرفت. ولی امروزه مهندسان بنا به دلایل زیر سعی در بهبود خواص آسفالت دارند:
آنچه که در تصوير مشاهده می کنید، ایده اولیه نوعی پل مارپیچ برای حل مشکل تردد میان هنگ کنگ و چین است. مشکل از این قرار است که در هنگ کنگ رانندگان بایستی از منتها اليه سمت چپ جاده عبور کنند. اين در حالی است که قوانين در چین برعکس بوده و بايستی از منتها الیه سمت راست خود حرکت نمايند. حالا تصورش را بکنید که رعایت این قانون در جاده ای که حلقه اتصال این دو منطقه است چه فاجعه ای را به وجود خواهد آورد؟!
این پل که با نام Pearl River necklace(گردنبند مرواريد رودخانه) معرفی شده، قرار است با طرح مارپیچ گونه خود تردد را در دو باند مجزا تفکيک کند، تا حوادث در این جاده به حداقل خود برسد. اگر این ایده به عنوان طرح نهایی پذیرفته شود، علاوه بر حل مشکل ترافيک اين منطقه، به دلیل داشتن چشم انداز ساحلی زيبا، يک جاذبه گردشگری هم خواهد بود.
ین که در نگاه اول با دیدن این کانسپت یا طرح مفهومی به یاد برادر کوچکترش بیفتید و آن را با سری 3 اشتباه بگیرید، نکته ای نیست که بخواهید خود را به خاطرش سرزنش کنید. به هر حال همه عضو یک خانواده اند و به هم شبیه. شباهتی که چندان به مذاق بعضی منتقدان خوش نمی آید و بعضی اوقات آن را افراط گونه خطاب می کنند و فاقد هیجان. اما از سوی دیگر موافقان هم طرفدار هویت هستند و طراحی با اصالت.
فارغ از همه این حرف ها تصویر بالا نشان دهنده یک شروع جدید، از یک کلاس جدید با ابعادی متفاوت است. انگار شرکت "ب ام و" با نشان دادن این تصاویر، ما را به جشن تولد یک اتاق دیگر از محصولات خود دعوت می کند.
پس اگر شما هم مشتاق دیدن تصاویر بیشتر و اطلاعات کامل تری در خصوص جشن تولد این محصول جدید هستید، در ادامه مطلب میهمان نارنجی باشید.
ه گزارش سرویس خواندنیهای خبر گزاری فارس، اتومبیل فرانسوی «همیشه ناراضی» بیشتر از آن که شبیه به اتومبیلهای زمان خود باشد به موشکی شبیه بود که روی چهار چرخ سوار شده باشد، این خودرو عجیب که طراحی آیرودینامیکش به آن امکان میداد تا بتواند راحتتر از دیگر خودروها سرعت بگیرد و از یک موتور الکتریکی پرقدرت استفاده میکرد که میتوانست خودرو را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.